08 d’agost, 2012

Dues rodes més fines

Porté-Puimorens, 12 km

Després d'anys dient que volia fer un viatge en bici, finalment m'he decidit. M'he comprat unes alforges, uns pneumàtics nous i un carregador solar per mantenir viva tota la ferralla tecnològica.
Entre candaus, portaequipatges i tot, la bici pesa 19kg i les alforges 17kg més.
Com és habitual, la ruta no està gaire (gens) planejada. He agafat el tren fins a Latour de Carol, per començar en un lloc més agradable. A darrera hora m'he adonat que no tinc la tarja sanitària Europea, i he hagut de córrer a la SS a fer-me-la. Això m'ha endarrerit unes hores i he arribat a les 18:30h. Tot i això, volia començar a tirar, així que he agafat la bici i he començat a pujar cap a Porté. Són uns 12 km amb una bona pujada.

Al mapa he vist un camí paral.lel a la nacional, però un cop allà ha resultat impracticable amb tot el pes que porto a sobre. He decidit que la meva idea de trobar caminets sense cotxes és poc pràctica. Carretera i manta, i compte amb els cotxes.

Com que Porte és una estació d'ski, pensava que seria gran i animat i que estaria a dalt del coll. No n'he endevinat ni una! El poble és molt petit i no hi ha pràcticament res. Per sort, només arribar he trobat una Gite d'étape, una espècie d'alberg i m'ha agradat. He deixat l'equipatge i he sortit a buscar un lloc per sopar. Tot tancat! Quan ja pensava anar a dormir sense sopar, els de la Gite s'han apiadat de mi i m'han donat sopar.

He anar a dormir aviat.