03 d’agost, 2014

Més bici...

Clermont-Ferrand
Feia mesos que tenia la bici espatllada.  La volia arreglar jo mateix però mai trobava el moment.  Al final,  a mitjans de juliol,  vaig canviar la roda que s'havia trencat i de  cop em van agafar moltes ganes d'utilitzar-la a totes hores.  Així que,  com no tenia plans per les vacances,  vaig pensar que podia repetir com fa dos anys. El lloc no el tenia clar i em vaig decidir per França per diferents raons : sempre és interessant, es menja bé,  és accessible en tren,  no fa molta calor i el turisme és fàcil,  amb bons campings i allotjaments.  Així que,  mirant el mapa,  em vaig decidir pel massís central,  una zona que no conec.  L'Alvèrnia (Auvergne) te un parc amb volcans que fa molt bona pinta.
Un cop de vacances,  vaig tenir que posar a punt la bici.  Resistint la tensió de portar-la a un taller,  vaig aprofitar per fer un mini curs autodidacta de mecànica de bicis a base de vídeos de YouTube.  Vaig canviar les pastilles dels frens,  el cable del fre del davant,  el pedalier,  que estava cascat des del viatge anterior,  la cadena i els pinyons,  un cavallet nou i uns llums amb dinamo per que em vegin els cotxes.  Amb el canvi de pinyons,  vaig aprofitar per posar una combinació més adequada pel cicloturisme amb alforges: un pinyó de 34 dents que m'ha de salvar la vida als ports de muntanya que fa dos anys suposaven una tortura insuportable i em deixaven sense cames.
Amb l'experiència,  vaig aconseguir reduir en dos kg l'equipatge respecte al de fa dos anys i la bici pesa un kg menys ja que no porto un dels candaus per lligar-la. Això si,  jo peso tres kg més aixi que tot queda igual.
La vaga de RENFE habitual a l'inici de les vacances em va endarrerir un dia.  Després de buscar bastant,  vaig trobar una combinació que em permetia,  amb una mica de sort,  arribar a Clermont-Ferrand en un dia,  això si,  amb quatre trens diferents,  un munt d'hores i una matinada salvatge.  El dissabte 2 vaig agafar el tren cap a Cerbère a les 6:50h. Aquest cop portava una corda per lligar la bici ja que no hi ha res per fixar-les i amb el moviment del tren,  cau. Al cap de 15' de  viatge en vaig adonar d'una catàstrofe : m'havia oblidat el llibre electrònic! Vaig estar a punt de baixar i agafar un tren de tornada per recuperar-lo,  pero al final vaig seguir endavant.  Pels viatgers lectors  es un aparell impagable,  amb poc pes i molta capacitat.
A Cerbère tenia 4' per baixar del tren, comprar el nou bitllet i pujar al tren cap a Béziers.  Increïblement,  ho vaig aconseguir :-). El tren francés tenia porta bicis,  tot un detall. Tot anava de meravella.  Vaig arribar a B.  abans de migdia i, ho decepció,  no vaig aconseguir plaça per la bici a cap tren.  Així que vaig comprar un bitllet pel dia següent i vaig buscar un hotel a B. Res de camping, que amenaçava pluja. Vaig passar la resta del dia vagarejant per B.  El cansament del viatge i la manca de son (vaig sortir el divendres i havia dormit només dues  hores) van poder amb mi aviat.
Avui diumenge he agafat el tren a una hora més raonable i després de més de 6 de viatge he arribat a Clermont-Ferrand cap a les 16h. Viatjar en tren m'encanta,  però tanta estona m'ha deixat les espatlles contracturades i bastant cansat.  He buscat un altre hotel i he fet un tomb per la ciutat.  El centre és petit però no està malament.  Es nota que estem en zona volcànica per que els edificis estan fets d'una pedra negra molt particular.  La catedral es impressionant amb tanta negror. 
Per sopar,  especialitats típiques i contundents : truffade i aligot,  patates,  formatge,  all i embotit,  tot en grans quantitats.  Encara no he pedalat gens,  però ja estic recuperant la energies que no he gastat.