19 d’agost, 2012

Final i descans

Ripoll - Barcelona, 68 km


Els meus plans eren arribar a Barcelona en bici. He sortit de Puigcerdà i he agafat una carretera que va cap a la Molina i la Collada de Toses, de forma que m'estalvio en bona part la nacional. De totes maneres, com que tothom passa pel túnel del Cadí, hi ha pocs cotxes.

Aviat he vist que tornava a estar clavat. La pujada fins a La Molina és molt moderada, però jo no podia dir ni fava. Potser he deixat passar poca estona entre que he acabat d'esmorzar i he començat a pedalar, no se. La qüestió és que estava patint bastant, i anava molt lent.

A La Molina he parat, he menjat una mica de fruita i, tot i que no i crec molt, m'he comprat una beguda isotòntica, a veure si se'm passava la tonteria. Sigui el que sigui, ha anat bé i la pujada posterior, mooooolt més potent que la que havia fet fins el moment, l'he pogut fer amb una certa dignitat. Fins a dalt de tot hi tornen a haver uns 700 m de desnivell que, després de tants dies, m'han pesat bastant a les cames. Finalment, he arribat a dalt de tot de la Collada i he començat a baixar, però ha estat una mica un anticlímax ja que la baixada és relativament suau i no he pogut passar de 40 km/h. Aixó si, durant mooooolts quilòmetres.

A Ribes de Freser he parat a una oficina d'informació per veure si trobava rutes per arribar a Barcelona sense passar per la nacional/C-17, cosa que penso evitar sigui com sigui. No m'han sabut orientar gaire, així que he anat a fer un bon dinar.

La opció que tenia, quera anar a Ogassa i agafar una via verda que passa per allà, l'he descartat aviat quan he vist que havia de passar un altre coll de 1.600 m. No em vaia amb cor de pujar un metre més. Així que he anat fins a Ripoll, tot baixada i he agafat el tren fins a Barcelona.

A l'arribar a casa i desfer l'equipatge, m'he adonat que pràcticament tota la roba que em vaig endur ha tornat tan ben empaquetada com quan vaig sortir. Ara, hi ha coses que no m'enduria, com per exemple, la pràctica totalitat de la roba i sobretot, les cadenes, candaus, etc per lligar la bici. No m'han fet cap falta i pesen molt.


En total han estat uns 680 km, una experiència molt interessant que espero repetir, potser una mica més preparat en l'aspecte organitzatiu i material. Les cames em fan mal, però estic ben content.