18 d’agost, 2012

De Catalunya Nord a Catalunya Sud

Puigcerdà, 70 km

Un dia de tramit. Fins que no he sortit de la vall, el GPS no s'ha trobat a si mateix. Per guiar-me tinc un mapa de paper, però em va bé per gravar el track i per veure l'alçada a la que estic i la que em queda per pujar. Però durant una estona, no m'ha servit de res.

La carretera que segueixo travessa els Pirineus per un grapat d'estacions d'ski: Formiguera, Les Angles, etc. Puja i puja, però és suportable. A Formiguera he comprat pa, tomàquets, fruita i embotit per fer picnic. No fa una calor excessiva, però l'aire és tan sec que no em trec de sobre la set, begui el que begui. Durant una bona estona ha fet vent de cara, que molesta molt. Converteix les baixades en pujades i les pujades en parets impossibles.

M'he parat a menjar al costat del llac de Matamala. Aquest cop no m'he banyat ja que un cop dinat, he sentit tronar i he vist que el cel es tapava molt. La perspectiva d'una tempesta a la muntanya no m'atreia massa, així que un cop dinat, he seguit endavant. Pedalant amb ganes, he deixat la tempesta enrere i he arribat a la Cerdanya.

A Sallagosa m'he aturat  al costat d'un petit riu amb ganes de banyar-me, però estirat pla no em cobria més que fins la meitat de les costelles. He esperat que passes la calor forta del migdia. Quan he représ el camí m'he adonat que el riuet era el Segre.

Ja de baixada he fet una mica de turisme per Llivia. Pensava fer-hi nit, però ho he vist molt turístic i he arribat sense gaires problemes a Puigcerdà. Allà, he fet un parell de voltes per trobar una habitació. Un parell de llocs estaven complets, però m'han indicat altres opcions. Quan m'han vist en bici, m'han fet tractes especials d'excursionista i l'habitació m'ha costat 20€. Una mica antiga i fosca, però neta i amb  bany i dutxa.

Es veia molt moviment al carrer, és potser la ciutat més gran en la que he fet nit, però igualment, he anat a dormir aviat.